AMARAN:

ini tempat aku meluahkan apa yang tak dapat diluahkan
tempat aku lari dan bersembunyi dari realiti
juga tempat aku menjerit pada diri sendiri

-ini aku yang orang lain tak tahu-


".. love me, and you'll get hurt .. trust me, and you'll get betrayed .."
-Anonymous-

pergi


semakin banyak ihsan yang diterima
semakin kuat rasa bersalah dalam diri

haruskah aku terus begini
membiarkan diri lemas dalam rasa bersalah yang tidak berkesudahan
atau haruskah aku pergi saja agar tiada yang terluka

walau apa jua keputusan
pasti akan ada jua yang terluka akhirnya

lalu apa lagi yang harus aku lakukan ??

mungkin .. 
aku perlu undur diri agar tak terus menyiksa jiwa
terutama si dia

kamu pula
pasti bisa mengerti bukan ??

demi kamu .. demi dia .. aku pergi



Tuhan .. 
jika aku memang bukan miliknya
hapuskan aku dari ingatan dia
agar dia tidak berlaku khianat
pada yang terdahulu mengasihinya

Tuhan ..
jika aku memang bukan miliknya
izinkan aku menyimpan kenangan tentang dia
meskipun hanya dalam sepi dari kejauhan

No comments: