AMARAN:

ini tempat aku meluahkan apa yang tak dapat diluahkan
tempat aku lari dan bersembunyi dari realiti
juga tempat aku menjerit pada diri sendiri

-ini aku yang orang lain tak tahu-


".. love me, and you'll get hurt .. trust me, and you'll get betrayed .."
-Anonymous-

kecewa

kecewa ?? terluka ?? patah hati ??

aku sebenarnya telah lama merasakan semua itu
walaupun aku sendiri kurang pasti bila
mungkin sejak kenyataan itu terbongkar buat pertama kali
atau mungkin sejak kebenaran sebenar terdedah

yang pasti semakin hari kekecewaan itu semakin menguasai diri
hingga aku akhirnya mula putus asa

ternyata aku tak lagi mampu untuk terus berdusta pada hati .. jiwa sendiri

aku lelah ..
aku letih ..
aku penat ..
aku kecewa ..

kau sanggup menipu dalam menjalin persahabatan
 semata-mata demi kepentingan sendiri

kau sanggup mengkhianat demi kepuasan sendiri
asalkan impian kau tercapai
sedikit pun tak kau fikirkan hati orang lain
termasuk orang yang paling menyayangi dan mengasihi kau tanpa mengharapkan balasan
yang telah berpuluh tahun mencurahkan kesetiaan dan kepercayaan tanpa batasan
itu pun tidak kau hargai

kejamnya kau

ternyata kau sebenarnya seorang yang pentingkan diri sendiri
dan ternyata kau lebih bersifat keakuan berbanding aku sendiri

aku benci sifat kau yang satu itu

aku benci !!

AKU BENCI !!

No comments: