AMARAN:

ini tempat aku meluahkan apa yang tak dapat diluahkan
tempat aku lari dan bersembunyi dari realiti
juga tempat aku menjerit pada diri sendiri

-ini aku yang orang lain tak tahu-


".. love me, and you'll get hurt .. trust me, and you'll get betrayed .."
-Anonymous-

luka itu masih terlalu baru

"saya pasti mereka sudah sediakan rancangan terbaik untuk awak"
"saya percaya awak akan bahagia"

sakit .. pedih .. 
apabila kata-kata sedemikian menujah telinga

kau tahu hati aku di mana
rasa aku bagaimana
perlu kah kau tabur garam pada luka yang berdarah parah ??

aku tahu kau kuat
aku faham kau tabah
kau tahu sejak dulu ini yang bakal terjadi
pantas bukan jika kau bersiap dengan kelengkapan berupa payung dan perisai hebat ??
lagi pula kau ada mereka sebagai penghibur kala duka
lalu apa makna kecewa sementara ??
pasti takkan terasa bukan ??

tapi aku ??
aku ada siapa ??
aku ada apa ??
cuma diri yang bodoh
iman yang lemah
juga hati yang rapuh

maka apa ada yang boleh aku harapkan lagi saat ini ??

1 comment:

Anonymous said...

Ngek2.